
Google Analytics za početnike
Google Analytics ili kratko rečeno mali tajni pomoćnik u optimizaciji Vašeg poslovanja, je program koji Vam omogućuje praćenje korisnika te njihovo kretanje po Vašoj web stranici. Snažan i besplatan alat koji Vam može odgovoriti na širok spektar pitanja i pomoći prikupiti podatke i pretvoriti ih u znanje o tome što trebate promijeniti, što poboljšati, gdje intervenirati...
Uz sve benefite koje nudi i pregršt mogućnosti koje ima, a mogle bi im pomoći u ostvarenju poslovnih ciljeva, još uvijek ga velika većina korisnika ne koristi ili jednostavno ne zna od kud početi i kako, pa tako ostaju uskraćeni za podatke kao što su količina Web prometa na njihovoj stranici, odakle on dolazi, što korisnici najviše kupuju i još mnogo toga.
Jednom kada aktivirate Google Analytics neke od bitnijih značajki koje Vam on nudi jesu:
- Koliko posjetitelja dolazi na Vašu stranicu? Pitate se zašto je to bitno?! Vrlo jednostavno- veći broj posjetitelja znači i veći promet.
- Koliko dugo se zadržavaju te koliko puta se vraćaju na stranicu? Na ovaj način možete znati koliko ste im zanimljivi i čitaju li uistinu čitaju sadržaj na Vašoj stranici ili ga samo „prelete“.
- Određuje i lokaciju s koje Vaši posjetitelji dolaze, s kojih tražilica i uređaja, što Vam pomaže izraditi kvalitetan SEO o kojem smo pričali, prilagoditi stranicu različitim uređajima, te na taj način olakšati korištenje Vašim korisnicima.
- Prikazuje Vam i detaljan opis Vaših kampanja ili takozvanih ciljeva, uspoređuje Vašu prodaju u odnosu na kupca, tj. pokazuje, primjerice, koliko je kupaca potrošilo određeni iznos, te s kojeg su izvora pritom došli (Facebook, web stranica, web shop itd.).
- Također, pamti i prikazuje podatke od početka korištenja te nije vremenski ograničen na način da pamti podatke samo godinu dana unatrag ili slično. Statističke podatke možete i uspoređivati između dva vremenska perioda te tako dobiti bolji i jasniji uvid u ono što Vas zanima.
- Integriran je s google AdWordsom, pa Vam tako daje izvještaje o uspješnosti vašeg oglasa i ključnih riječi koje koristite na Google AdWords, kakve vam ni sam AdWords ne može dati.
Ako do sada Već niste, krajnje je vrijeme da uspostavite Google Analytics račun, nema razloga zašto na besplatan način ne biste poboljšali svoju web stranicu, pratili njen rad i samim time poboljšali i svoje poslovanje. Jedna stvar je sigurna, a to je da Vam Google Analytics može samo pomoći, a ne odmoći.