
Izgradite kvalitetne odnose s kupcima i povećajte prodaju
Pokrenuli ste web shop? Uložili ste novac i trud kako biste privukli kupce? Prodaja je počela rast, no sada želite kupce zadržati i potaknuti ih da se vrate u Vaš web shop, kupuju proizvode i šire dobar glas o Vama?
Zadržati kupca u online svijetu jedan je od glavnih izazova s kojim se svaki trgovac susreće. Dokazano je da treba uložiti otprilike 5-10% više sredstava kako bi privukli nove kupce nego li zadržali stare. Pitate se: „Što nam je onda činiti?“
Donosimo Vam nekoliko savjeta kako izgraditi odnose s kupcima, zadržati ih i potaknuti da kupuju Vaše proizvode.
- PROGRAM VJERNOSTI
Već smo pisali o tome kako kupca ne biste trebali tjerati da se registrira kako bi obavljao kupnju u Vašem web shopu. Tajna leži u tome da ga navedete na registraciju i pristupanje klubu vjernosti tako što ćete mu ponuditi dodatne pogodnosti. Osigurajte popust ili poklon bon za svaku novu registraciju, a kupcima u klubu vjernosti npr. ponudite besplatnu dostavu, gratis proizvod ukoliko kupe dva ili više proizvoda i slično. Kroz program vjernosti kupce lako možete i profilirati pa npr. za Dan žena, ženama možete poslati poseban poklon bon. Također ako su ostavili podatke poput datuma rođenja, možete ih darivati u mjesecu kada im je rođendan. Mogućnosti i ideja ima mnogo, a nama Vama je da smislite ono što Vašim kupcima treba i što će ih privući.
- BRAND AWARENESS, NEWSLETTER I BLOG
Kako bi kupcu približili svoje poslovanje, upoznali ga sa svojim proizvodima i stekli povjerenje veoma je bitno izgraditi svijest o brendu. Vizualni identitet Vašeg brenda trebao bi biti konstantan i prepoznatljiv, što znači da jednom kada počnete koristiti određene vizualne, boje, logo itd. budite dosljedni.
Newsletter? Da, i ne on ne mora biti naporan, dosadan i besmislen... Ukoliko niste vješti s photoshopom i nemate vremena izraditi newsletter sami, odaberite neki od besplatnih web alata poput Mailchimp-a. Odredite svoju ciljnu skupinu i prema tome kreirajte newsletter, odrediti vrijeme i dan slanja. Veoma je bitno precizirati publiku kojoj se obraćate kako Vaš newsletter nebi izravno završio u junk-u.
Blog, blog, blog... Da mi stalno ponavljamo kako biste ga trebali pisati, ali Vi nikako da krenete! Blog je danas tipičan content koji nadopunjuje Vaš proizvod i kupcu pruža dodanu vrijednost. Na blogu pišite o temama vezanim za Vaše poslovanje, ponudite rješenje problema koje muči Vaše korisnike, predstavite svoju tvrtku kupcima itd... Ovo je odličan način za zadobiti povjerenje kupaca.
- DRUŠTVENE MREŽE
Ok, ovdje zaista mislim da više ne moramo puno pričati. Društvene mreže mogu i trebale bi biti pokretač Vašeg web shopa. Na društvenim mrežama budite ažurni, redovito objavljujte novosti, trenutne akcije, boostajte postove koji pozivaju kupce u web shop i najvažnije je da pružite dobru korisničku podršku putem Facebooka. Velika većina korisnika na taj način komunicira s brendom, a odgovor očekuje unutar sat vremena. Ukoliko Vaše poslovanje nije dovoljno veliko da bi ste zaposlili social media menadžera, onda ćete Vi sami morati biti online 0-24 i spremni na upite, kritike, pohvale i ostalo... Društvene mreže su definitivno jedan od najboljih kanala za povezati se s kupcima i približiti im Vaše poslovanje i proizvode.
U današnje vrijeme zadovoljiti i zadržati kupce sve je veći izazov, sve informacije dostupne su samo kroz par klikova, a kupci žele samo najbolje. Zadovoljiti potrebe kupca ključ je uspjeha, a svi znamo da je kupac uvijek u pravu!