
Mobilegeddon i stranice prilagođene mobilnim uređajima
Ukoliko imate bilo koji oblik online poslovanja ili se online oglašavate i komunicirate s korisnicima, sigurno ste već dosada čuli o promjeni Google algoritma i novom indeksiranju koji će uvelike utjecati na non-mobile-friendly web stranice. Potkraj mjeseca travnja Google je uveo neke promjene unutar svog algoritma i na taj način odlučio pomalo „kazniti“ sve one koji nisu vodili brigu o razvoju mobile-friendly verzije svoje stranice.
Za početak, definirajmo što to uopće jest mobile-friendly stranica i zašto je važna. Mobile-friendly stranice su sve one stranice koje su optimizirane za pregled s mobilnih uređaja, te se prilagođavaju mobilnim uređajima kako bi olakšali snalaženje i uporabu. O samoj važnosti da ju imate nije potrebno pretjerano puno govoriti već samo iznijeti činjenicu da više od 60% pretraga dolazi s mobilnih uređaja.
Više od 60% pretraga dolazi s mobilnih uređaja.
Zbog mnoštva paničnih poziva od strane klijenata, odlučili smo razjasniti što točno znači mobilegeddon, tj. Google-ova promjena algoritma. Glavni strahovi i upiti koje smo dobivali bili su: hoće li moja stranica biti izbačena sa Google-a, hoće li se moju stranicu moći uopće pronaći, hoće li ona nestati s tražilice itd.
Za sve one koji nisu na vrijeme mislili o rastućem trendu upotrebe mobitela ipak imamo dobre vijesti- Vaša stranica neće nestati, niti će ju Google u potpunosti izbaciti.
Ono što se od kraja travnja ove godine mijenja jest da će sve web stranice koje su optimizirane za mobilne uređaje biti bolje pozicionirane prilikom pretrage s mobilnih uređaja od onih koje to nisu. Pri pretraživanjima na mobitelima, mobile-friendly stranice imat će prednost nad ostalima, no to ne mijenja stanje prilkom pregleda s računala ili tableta.
Važno je istaknuti da je ovo samo jedan od parametara koje Google uzima u obzir tako da i dalje prvenstveno trebate misliti na kvalitetan i relevantan sadržaj te stavke SEO-a o kojima smo već pričali.
Bez obzira na to, upotreba mobitela zasigurno neće opadati, a pretrage s mobilnih uređaja će se samo povećavati, što znači-ako niste, prilagodite svoju stranicu mobilnim uređajima!!
Glavne stavke koje označavaju mobile-friendly stranicu:
- Čitljiv tekst i bez upotrebe zooma
- Tekst se prilagođava ekranu pa korisnik ne mora šetati lijevo-desno kako bi ga pročitao
- Linkovi su udaljeni jedan od drugog dovoljno kako bi korisnik bez problema mogao kliknuti na ono što želi
- web stranica nema softver koji nije uobičajen na mobilnim uređajima poput Flasha ili slično
Zasigurno ne želite da zbog ove stavke, koja iziskuje malo truda, Vaš korisnik ode na konkurentsku stranicu samo iz razloga što mu je prilikom pretrage na mobitelu bilo lakše doći do željenih informacija!